W Laboratorium Wyobraźni.
Wysłuchali prelekcji o alternatywnych źródłach energii i budowali wiatraki. Z dużymi emocjami grali w kosmiczną grę, poznając zakątki i tajniki wszechświata ,ciekawe fakty o planetach, gwiazdach,
księżycach i innych obiektach kosmicznych oraz uczestniczyli w niezwykłej podróży po świecie fizyki i techniki, badając działanie siły odśrodkowej (takiej, która np. działa w samochodzie lub na karuzeli), przekonali się, jak prąd elektryczny tworzy pole magnetyczne poruszające innymi przedmiotami, budowali obwody elektryczne, brali udział w teleturnieju na ekranie dużego komputera.
Zajęcia, które dały zadowolenie uczniom i o których pochlebnie się wyrażali, rozwijały kreatywność , umiejętności poznawcze poprzez pracę nad autentycznymi wyzwaniami i problemami.
Edukatorzy prowadzący zajęcia opowiadali także o swojej ścieżce zawodowej – kierunkach studiów, zdobytym doświadczeniu i obecnie zajmowanych stanowiskach. Było to cenne uzupełnienie szkolnego doradztwa zawodowego, pomagające uczniom lepiej zrozumieć, jak różne wybory edukacyjne mogą prowadzić do interesującej pracy w przyszłości.
Joanna Taberska