E-dziennik

Niezapomniana wycieczka w Bory Tucholskie.

13.06.2024
Klasa 5c pojechała w Bory Tucholskie, żeby zobaczyć ciekawe miejsca i dowiedzieć się więcej o przyrodzie i historii. Uczniami opiekowali się pani Aneta Łukomska i pan Łukasz Budzyński.

Relacja ucznia

W pierwszym dniu odwiedziliśmy Tucholę, małe miasteczko w Polsce, otoczone pięknymi lasami Borów Tucholskich. Byliśmy w Muzeum Borów Tucholskich. To miejsce jest pełne interesujących eksponatów, które pokazują, jak kiedyś ludzie żyli w tych lasach. Dowiedzieliśmy się, jak robili narzędzia, polowali i jakie zwierzęta można spotkać w Borach Tucholskich. Były tam też różne stare przedmioty, jak drewniane naczynia i zabytkowe ubrania. Pani przewodnik opowiadała nam ciekawe historie i odpowiadała na nasze pytania. Po wizycie w muzeum poszliśmy na spacer po miasteczku. Tuchola ma urocze, stare uliczki i piękne kamienice. Zwiedziliśmy też rynek, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Potem udaliśmy się do parku, gdzie zjedliśmy drugie śniadanie i mieliśmy chwilę na zabawę. Wycieczka do Tucholi była wspaniała. Dowiedzieliśmy się wiele o historii i przyrodzie Borów Tucholskich, a przy tym świetnie się bawiliśmy. Cieszę się, że mogliśmy spędzić ten dzień razem i poznać nowe, ciekawe miejsca.

Jeszcze tego samego dnia odwiedzilismy Chojnice. Zwiedziliśmy tam piękny rynek z kolorowymi kamienicami i zabytkowym ratuszem. Spacerując po wąskich uliczkach, podziwialiśmy stare budynki i odwiedziliśmy kościół, gdzie podziwialiśmy wspaniałe witraże. Mieliśmy też chwilę na lody i pamiątkowe zdjęcia. Wycieczka do Chojnic była superprzygodą i wszyscy wróciliśmy zadowoleni.

Nastepnego dnia pojechaliśmy do Parku Rozrywki w Borach Tucholskich, było pełno atrakcji i niesamowitych wrażeń! Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy, był Park Miniatur. W parku tym mogliśmy zobaczyć miniaturowe wersje znanych budowli z całego świata, takich jak Wieża Eiffla, Koloseum czy Statua Wolności. Wszystkie były bardzo dokładnie wykonane i wyglądały jak prawdziwe, tylko mniejsze! Spacerując między nimi, czuliśmy się, jakbyśmy podróżowali po różnych krajach.

Następnie udaliśmy się do Kaszubskiego Parku Gigantów. To miejsce było naprawdę niezwykłe, ponieważ znajdowały się tam ogromne modele różnych przedmiotów, takich jak gigantyczny globus i dużo wielkich gier! Kolejnym przystankiem był Park Pojazdów Filmowych i Bajkowych. Tam zobaczyliśmy wiele pojazdów, które znamy z filmów i bajek. Na koniec dnia zorganizowaliśmy ognisko. Ognisko było idealnym zakończeniem tego pełnego przygód dnia. Zwiedzanie Parku Rozrywki w Borach Tucholskich było wspaniałe. Zobaczyliśmy mnóstwo ciekawych miejsc, świetnie się bawiliśmy i na długo zapamiętamy tę wycieczkę.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy ,, Narodowy Park w Borach Tucholskich. Te zajęcia były super! Najpierw dowiedzieliśmy się o różnych roślinach i zwierzętach, które można spotkać w tym Parku. Pan przewodnik pokazał nam różne liście, szyszki i tropy zwierząt. Była to świetna okazja, żeby zobaczyć i dotknąć to, o czym wcześniej tylko czytaliśmy w książkach. Potem poszliśmy na spacer po lesie. Widzieliśmy mnóstwo różnych drzew, jak sosny i dęby, oraz kwiatów i krzewów. Pan przewodnik pokazywał nam, jak rozpoznawać różne gatunki drzew i jakie zwierzęta mogą się w nich kryć. Mieliśmy szczęście zobaczyć wiewiórkę skaczącą z drzewa na drzewo i usłyszeć śpiew ptaków. Podczas spaceru zrobiliśmy też przystanek przy małym jeziorku, gdzie dowiedzieliśmy się, jakie ryby i inne wodne stworzenia tam żyją. Pan przewodnik opowiedział nam o roli jezior i rzek w ekosystemie Borów Tucholskich i dlaczego tak ważne jest, aby je chronić. To była niezapomniana wycieczka!